NULL string(0) ""

Uchwała nr XXV/181/2021Rady Gminy Płużnicaz dnia 28 stycznia 2021w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis nowo powstałych budynków położonych na terenie gminy Płużnica poza obszarem Płużnickiego Parku InwestycyjnegoNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 w związku z art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713, poz. 1378) oraz art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1170) uchwala się, co następuje:

Uchwała nr XXV/181/2021
Rady Gminy Płużnica
z dnia 28 stycznia 2021


w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis nowo powstałych budynków położonych na terenie gminy Płużnica poza obszarem Płużnickiego Parku Inwestycyjnego

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 w związku z art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713, poz. 1378) oraz art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1170) uchwala się, co następuje:


§ 1. 1 Zwalnia się od podatku od nieruchomości nowo powstałe budynki lub ich części związane z prowadzeniem działalności gospodarczej położone na terenie gminy Płużnica, na okres 2 lat podatkowych następujących po sobie, przy czym za pierwszy rok podatkowy objęty niniejszym zwolnieniem uważa się rok kalendarzowy liczony od dnia 1 stycznia następującego po roku, w którym uzyskano prawomocne pozwolenie na użytkowanie lub w którym wydano informację o niewniesieniu sprzeciwu do zamiaru przystąpienia do użytkowania budynku.
1. Zwolnienie nie obejmuje terenu Płużnickiego Parku Inwestycyjnego, przez co rozumie się obszar zaznaczony symbolem ,,PPI’’ na załączniku graficznym nr 1 do niniejszej uchwały. Grunty te znajdują się w miejscowości Bartoszewice, obręb geodezyjny Czaple, jednostka ewidencyjna Płużnica.
2. Prawo do zwolnienia od podatku od nieruchomości nie obejmuje budynków i ich części
wykorzystywanych na stacje benzynowe, obrót energią, instytucje finansowe, działalność handlową.


§ 2. 1. Dla podatników prowadzących działalność gospodarczą bez względu na formę organizacyjno – prawną i sposób finansowania zwolnienie, o którym mowa w § 1 stanowi pomoc de minimis, której udzielenie następuje zgodnie z warunkami określonymi w rozporządzeniu Komisji (UE) Nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352/1 z 24.12.2013).
2. Pomoc de minimis określona niniejszą uchwałą może być udzielona w przypadku, gdy kwota planowanej pomocy dla jednego przedsiębiorstwa, łącznie z kwotą pomocy de minimis uzyskanej przez to przedsiębiorstwo od jednego państwa członkowskiego w różnych formach i z różnych źródeł, w okresie obejmującym bieżący rok podatkowy oraz dwa poprzedzającego lata podatkowe, nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość 200 tys. euro brutto, a odpowiednio dla jednego przedsiębiorstwa prowadzącego działalność zarobkową w zakresie drogowego transportu towarów pomoc de minimis nie może przekroczyć 100 tys. euro brutto.
3. Podatnik jest zobowiązany powiadomić pisemnie organ podatkowy o przekroczeniu kwoty pomocy de minimis, o której mowa w § 2 ust. 2, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia tego przekroczenia. Prawo do zwolnienia wygasa z końcem miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym to przekroczenie nastąpiło.


§ 3. 1. Podatnik prowadzący działalność gospodarczą ubiegający się o pomoc jest zobowiązany do przedłożenia następujących dokumentów:
1) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, w tym również zaświadczeń o pomocy de mini mis w rolnictwie i w rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
2) informacji, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311, z późn. zm.).
2. Podatnik prowadzący działalność gospodarczą, do 31 stycznia każdego roku następującego po roku, w którym korzystał ze zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach niniejszej uchwały, jest zobowiązany do przedłożenia dokumentów wymienionych w ust. 1 pkt 1 i 2.
3. Jeżeli podatnik nie złoży dokumentów zgodnie z ust. 2 zostanie wezwany przez organ podatkowy do ich złożenia w wyznaczonym terminie.
4. W przypadku niezłożenia dokumentów zgodnie z ust. 2 lub ust. 3 pomoc w postaci zwolnienia od
podatku od nieruchomości na kolejny rok, następujący po roku, w którym korzystał ze zwolnienia od podatku
od nieruchomości w ramach niniejszej uchwały nie może być udzielona.


§ 4. Podatnicy, którzy nabyli prawo do udzielenia pomocy de minimis w formie zwolnienia z podatku od nieruchomości na podstawie uchwały Nr VIII/63/2019 Rady Gminy Płużnica z dnia 26 lipca 2019 r. w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis nowo powstałych budynków i budowli położonych na terenie gminy Płużnica poza obszarem Płużnickiego Parku Inwestycyjnego (Dz. Urz. Woj. Kuj- Pom. z dnia 2 sierpnia 2019 r. Poz. 4297) podlegają prawom i obowiązkom z niej wynikających.


§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Płużnica.


§ 6. Uchwała wchodzi w życie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko- Pomorskiego z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2021 r. i obowiązuje do 31 grudnia 2023 r.

Treść uchwały (1369kB) pdf
Uchwała opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Nr 615 z dnia 2021-02-04

metryczka


Odpowiada za treść: Urząd Gminy w Płużnicy
Opublikował: Ilona Kopacz (5 lutego 2021, 08:24:18)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 259