Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego
Zameldowanie na pobyt czasowy | Zameldowanie na pobyt stały
Zameldowanie na pobyt czasowy | Zameldowanie na pobyt stały
Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego
Sprawę
załatwia
Marlena Bartosik – inspektor ds.
ewidencji ludności i dowodów osobistych (pokój nr 2)
tel. 56 687 52 10 lub
535 023 940, e-mail: m.bartosik@pluznica.pl
Wymagane dokumenty
- Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego” lub „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego ”
- Paszport, karta pobytu, zezwolenie na pobyt lub inny dokument tożsamości ze zdjęciem.
- W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania,
- dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.
Wymeldowania
się z miejsca pobytu stałego lub pobytu czasowego można dokonać osobiście w
urzędzie gminy lub w formie dokumentu elektronicznego przy
wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej.
Jeśli chcesz
złożyć formularz przez ePUAP — potrzebujesz profilu zaufanego (eGo). Pozwala on
potwierdzić twoją tożsamość. Chodzi o to, by nikt nie mógł się pod ciebie
podszyć.
WYMELDUJ SIĘ (aktywny
przycisk przekazujący nas na stronę logowania do ePUAP)
Opłaty
- Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności meldunkowych
- 17 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia na wniosek osoby dokonującej wymeldowania z pobytu czasowego lub z pobytu stałego - w przypadku, jeżeli osoba dokonuje jedynie wymeldowania
- 17zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku gdy osoba działa przez pełnomocnika)
Pełnomocnictwa
udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu są zwolnione z opłaty skarbowej na podstawie ustawy o opłacie skarbowej.
Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie
Uwagi
- Cudzoziemiec opuszczając miejsce pobytu stałego albo opuszczając miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany jest wymeldować się.
- Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu, wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie. Wymeldowanie następuje wówczas na podstawie formularza „Zgłoszenie pobytu stałego” lub formularza „Zgłoszenie pobytu czasowego”.
- Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
- Wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub pobytu czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U 2018 poz. 2096 ze zm.).
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r. poz. 1397).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U 2019 poz. 1000 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U z 2017 r. poz. 2411).
Załączniki:
- Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobyty stałego
- Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego
metryczka
Wytworzył: Marlena Bartosik (10 grudnia 2019)
Opublikował: Mariusz Bartosik (10 grudnia 2019, 06:27:56)
Ostatnia zmiana: Mariusz Bartosik (10 grudnia 2019, 07:41:34)
Zmieniono: zw
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1540