Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
Wydanie dowodu osobistego po raz pierwszyi wymiana dowodu osobistego
Zaświadczenia wydawane z Rejestru Dowodów Osobistych
Udostępnienie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych
Udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym
Wydanie dowodu osobistego po raz pierwszyi wymiana dowodu osobistego
Zaświadczenia wydawane z Rejestru Dowodów Osobistych
Udostępnienie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych
Udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym
Zaświadczenia wydawane z Rejestru Dowodów Osobistych
Sprawę załatwia
Marlena Bartosik – inspektor ds. ewidencji ludności i
dowodów osobistych (pokój nr 2),
tel. 56 687 52 10 lub 535 023 940, e-mail: m.bartosik@pluznica.pl
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zaświadczenia
Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający
tożsamość
Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za
wydanie zaświadczenia
Pełnomocnictwo w przypadku gdy wnioskodawca działa
przez pełnomocnika
Opłaty
17zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia
Nie pobiera się opłaty skarbowej od zaświadczeń wydawanych
do celów nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej, zdrowia, ubezpieczenia
społecznego, ubezpieczenia zdrowotnego.
17 zł - opłata skarbowa za złożenie
pełnomocnictwa (w przypadku, gdy osoba zgłaszająca pobyt stały działa
przez pełnomocnika). Pełnomocnictwa udzielone
małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu są zwolnione z opłaty
skarbowej na podstawie ustawy o opłacie skarbowej.
Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek
bankowy Urzędu Gminy w Płużnicy: 36 9486 1033 2305 0321 5218 0001 lub
bezpośrednio gotówką w Urzędzie Gminy - pokój nr 2
Termin załatwienia sprawy
Do 7 dni
Uwagi
- Wniosek składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu
- Wniosek można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U 2018 poz. 2096 ze zm.).
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U 2019 poz. 653 ze zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U 2019 poz. 1000 ze zm.).
Załączniki:
metryczka
Wytworzył: zaaa (6 grudnia 2019)
Opublikował: Mariusz Bartosik (6 grudnia 2019, 10:49:55)
Ostatnia zmiana: Mariusz Bartosik (26 maja 2020, 11:04:44)
Zmieniono: aktualizacja wniosku
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1584