Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
Wydanie dowodu osobistego po raz pierwszyi wymiana dowodu osobistego
Zaświadczenia wydawane z Rejestru Dowodów Osobistych
Udostępnienie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych
Udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym
Wydanie dowodu osobistego po raz pierwszyi wymiana dowodu osobistego
Zaświadczenia wydawane z Rejestru Dowodów Osobistych
Udostępnienie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych
Udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym
Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
Sprawę załatwia
Urząd Gminy Płużnica
87-214 Płużnica
Marlena Bartosik – inspektor ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych (pokój nr 2)
tel. 56 687 52 10
e-mail: m.bartosik@pluznica.pl
Wymagane dokumenty
- Wypełniony wniosek „ Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego”
- Dowód osobisty – w przypadku zgłoszenia uszkodzenia dowodu
- Ważny paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość – do wglądu
Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego można złożyć w formie pisemnej osobiście w organie dowolnej gminy lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne – w organie gminy który wydał dowód osobisty http://epuap.gov.pl/wps/portal
Opłaty
Bezpłatnie
Termin załatwienia sprawy
Bezzwłocznie
Uwagi
- Posiadacz dowodu osobistego, którego dowód został utracony lub uszkodzony, zgłasza niezwłocznie, osobiście ten fakt organowi dowolnej gminy, a posiadacz dowodu osobistego przebywający poza terytorium RP - dowolnej placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej
- Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał osobistego zgłoszenia w organie gminy wydaje się zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego
- Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu w formie dokumentu elektronicznego - zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wydaje się na żądanie
- Dodatkowo, w przypadku zgłoszenia uszkodzenia dowodu osobistego w formie elektronicznej, posiadacz dowodu osobistego ma obowiązek przekazać uszkodzony dowód pocztą lub osobiście do organu, do którego skierował zgłoszenie
- Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, nie dłużej jednak niż przez 2 miesiące
- Za posiadacza dowodu osobistego nieposiadającego zdolności do czynności prawnych lub posiadającego ograniczoną zdolność do czynności prawnych zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego dokonuje jego rodzic, opiekun prawny lub kurator
- Dowód osobisty unieważnia się z dniem zgłoszenia jego utraty lub uszkodzenia
- W przypadku utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację jego posiadacza należy niezwłocznie wystąpić z wnioskiem o wydanie dowodu osobistego
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U 2018 poz. 2096 ze zm.).
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U 2019 poz. 653 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z 29 stycznia 2015r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydanych dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U z 2015 poz. 212 ze zm.).
Załączniki
metryczka
Wytworzył: Marlena Bartosik (13 maja 2013)
Opublikował: Mariusz Bartosik (13 maja 2013, 18:14:31)
Ostatnia zmiana: Mariusz Bartosik (10 grudnia 2019, 07:26:09)
Zmieniono: zw
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 3422